Gratis e-book "De pretparken van toen"

In dit gratis e-book vertel ik mijn persoonlijke herinneringen aan klassieke, veelal verdwenen, attracties in verschillende pretparken van toen. Unieke informatie en een must voor elke nostalgisch ingestelde pretparkliefhebber!

De kop Het einde van YouTube? zal jullie wellicht verbazen op een website over pretparken. Doch het zal jullie waarschijnlijk niet ontgaan zijn dat YouTube haar beleid ten opzichte van de creators heeft aangepast. Ook het YouTube-kanaal van Pretparknostalgie wordt hierdoor getroffen…

Aanpassing beleid YouTube

Vanochtend ontving ik een e-mail van YouTube met de mededeling dat het bij deze website behorende YouTube-kanaal met ingang van 20 februari a.s. niet langer in aanmerking komt voor monetization. Met andere woorden, ik kan er geen geld meer mee verdienen.

Het einde van YouTube?

Naast affiliate marketing en Google-advertenties is het YouTube-kanaal een van de bronnen van inkomsten van deze website. Naast dit kanaal heb ik nog meerdere kleine YouTube-kanalen in verschillende niches. Door deze maatregelen worden op één na al mijn kanalen getroffen.

Dit is wat YouTube er zelf over zegt >>

Is het einde van YouTube in zicht?

Sinds YouTube een aantal adverteerders is verloren doordat hun advertenties in ongewenste video’s werden vertoond hebben ze de regels aangescherpt. Als gevolg hiervan werden onschuldige video’s ”demonetized”.

Op mijn kanaal werd bijvoorbeeld een video van de oude dierentuin in Emmen afgekeurd door een computerprogramma. Reeds toen had ik al het gevoel dat dit het begin van het einde van YouTube was. Ook grotere YouTubers werden hierdoor getroffen. Vooral degenen die het van de actualiteit moesten hebben liepen inkomsten mis en haakten af.

Met de vandaag bekend gemaakte aancherping wordt maar liefst 98% van alle YouTube-creators getroffen! Het merendeel hiervan zal de motivatie verliezen om nog video’s te maken en alleen de grote kanalen zullen uiteindelijk overblijven.

Na het einde van YouTube…

Websites komen en gaan en de concurrentie slaapt niet… Facebook probeert al jaren YouTube van de troon te stoten als het nummer één videoplatform. En dit is hun kans! Ik hoop van ganser harte dat Facebook, of een andere concurrent, in dit gat springt en kleine videomakers de kans geeft geld te verdienen met hun werk.

Tot die tijd kunnen jullie me steunen door je te abonneren op het Pretparknostalgie YouTube-kanaal en door de link naar dit artikel te delen op social media. Misschien haal ik voor 20 februari nog de 1000 abonnees en de 4000 uren kijktijd.

Reageer op dit bericht

Abonneer ook op ons YouTube-kanaal!